Het is oké. Probeer jezelf minder af te wijzen voor wat je doet de komende dagen. Omarm het.
Word bewust van je handelingen – maar word niet boos op jezelf. Kill them with kindness. ✨

Daarnaast kun je jezelf afvragen:
– Wat maakt mij op dit moment angstig?
– Wat maakt het dat ik controle wil behouden?
– Wat voel ik? En wat geloof ik over deze hele situatie?

Neem een moment om deze vragen te beantwoorden. Geef jezelf tijd en ruimte. Het antwoord hoeft niet perfect. Het hoeft niet in 1 keer te komen. Accepteer en omarm.
Daarnaast is controle natuurlijk een illusie. Een korte termijn actie om duidelijkheid te creëren en rust te vinden.

Het daarbij afwijzen van iets externs, zoals je lichaam/uiterlijk – is een mechanisme om rust te creëren. Gek eigenlijk, toch?
Dus misschien voel je je onrustig, angstig, gefrustreerd over deze hele situatie en wil je deze visueel maken door het op je lichaam te uiten. Nogmaals: je lichaamsbeeld wordt niet gevormd door je lichaam – deze wordt gevormd in je brein.

Wil jij werken aan zelfacceptatie en een liefdevol lichaamsbeeld? Check mijn kort online programma , inclusief mediaties, opdrachten en werkbladen. Ga naar coachlianne.nl en klik op: online programma’s. We got this! ✨

 

 

 

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.