Als ik het kan, kan jij het ook.

Ik wil voelen. Liefde en geluk.
Ik wil huilen. Tranen van verdriet en frustratie.
Ik wil geloven. Dat het leven ook voor mij is.
Ik wil.
Ik wil voelen. Boosheid en intense woede.
Ik wil lachen. Zo hard dat de tranen over mijn wangen rollen.
Ik wil in kunnen zien. Dat het leven niet zo moeilijk hoeft te zijn.
Ik wil.
Leven.

Ik weet nog het moment dat ik bovenstaande schreef. Het moment dat ik langzaamaan de knop omzette van diep in een depressie en een eetstoornis naar die stapjes van herstel.
De angsten die ik had. Intense gevoelens van niet wetende wat er zou gebeuren. Of ik het wel kon. Angsten die zo echt leken dat ik het moeilijk vond om te geloven dat ik deze angsten zelf creëerde zonder dat deze daadwerkelijk voor de waarheid stonden.

Ik weet hoe diep je kunt zitten. Hoe gemakkelijk het soms lijkt om er een einde aan te maken. Ik zie je.

Vergeet niet dat, hoewel het soms allemaal zo donker lijkt, er écht een lichtje schijnt. Daar aan het einde van die tering lange tunnel.

Vergeet niet dat, hoewel het soms zo intens eenzaam kan voelen, je niet alleen bent. Alleen JIJ kunt aangeven dat jij hulp nodig hebt – of een schouder om op te huilen.

Vergeet niet dat wat jij voelt. Al die angsten en zorgen, misschien niet eens de waarheid zijn. Al deze gevoelens worden gecreëerd uit bepaalde gedachten die jij gelooft – kom erachter wat jij gelooft over jezelf, je omgeving en het leven in het algemeen – hoe laat jou dit voelen? En zijn deze overtuigingen écht waar?

Pak jezelf weer op. Stap uit het donker. Keer al die angsten de rug toe en laat maar zien dat je sterk bent. Fucking sterk. Sterker dan die stemmen en negatieve gedachten. Kies voor het licht.

Het licht wat je vrijheid geeft. Dat geluksgevoel waar je zo naar zoekt. Die liefde. Voor het leven. Je omgeving – maar voornamelijk voor jezelf. Jij kunt dit. Want als ik dit kan, kan jij dit ook. ✨

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.