Het is oké om te rusten

Mocht beweging voortkomen uit een gevoel van drang, zelfhaat en/of schuld is het gezonder om oké te worden met rust dan om er nog een training doorheen te jagen.

Je hebt namelijk ook de verantwoordelijkheid voor je mentale gezondheid.

Tips om erachter te komen of je het moeilijk vindt om een workout te skippen:

Vraag jezelf niet af: ‘Heb ik een probleem met bewegen/sporten?’
Maar vraag jezelf: ‘Heb ik een probleem met rust?’ En daar is je antwoord.

Hoewel sporten en bewegen heel goed is voor de mentale gezondheid, is het belangrijk om eerlijk te zijn zodra je merkt dat je gaat sporten alleen maar omdat je dan het verdient om te eten of je de calorieën van de dag ervoor moet verbranden. Ben je het ‘probleem’ aan het helpen of ben je het aan het voeden?

Ik kan niet vaak genoeg herhalen dat rust belangrijk is. Vind manieren om je lichaam te bewegen die goed voelen zowel mentaal als fysiek. Je hoeft niet een training te doen die jij haat of waar jij een trigger bij voelt. Maar nogmaals: leer te rusten. Dat is de eerste stap. 🤍

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.