hoe kan ik sporten weer gaan oppakken zonder dat ik mij weer druk ga maken over mijn gewicht/verbranden van calorieën en zonder dat het weer obsessief wordt?’

De vraag: ‘hoe kan ik sporten weer gaan oppakken zonder dat ik mij weer druk ga maken over mijn gewicht/verbranden van calorieën en zonder dat het weer obsessief wordt?’ – krijg ik heel vaak.
Het is echt belangrijk dat je eerlijk gaat zijn naar jezelf toe. Luisteren naar je lichaam. En pak het niet te snel op. Swipe naar rechts voor mijn tips!

1. Start met bewegen op een manier dat je het leuk vindt
2. Doe alleen sporten waar je plezier uit haalt
3. Wees eerlijk naar jezelf! Merk je dat de drang heel groot is en dat je moet van jezelf? Ga dan niet!
4. Focus op hoe je je voelt en luister naar je lichaam. Ben je moe? Dan pak je rust.
5. Laat sporten geen invloed hebben om de hoeveelheid eten die jij eet of hebt gegeten
6. Zoek een coach of een PT die jou kan begeleiden.

Pak het stap voor stap aan. Neem de rust en de tijd om naar je lichaam te luisteren en ga vooral bewegen als je er echt zin in hebt. Wees eerlijk naar jezelf: doe je het om calorieën te verbranden? Om te compenseren of omdat het moet? Dan ga je niet. Dit is ook hoe ik het heb gedaan. En het was moeilijk, zeker. Het voelde eng. Maar ik bewees mezelf dat ik, op het moment dat ik juist die rust rondom bewegen kon creëren, ik ook echt kon genieten om doormiddel van bewegen weer meer in mijn lichaam te komen.

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.