Op wetenschappelijk onderzoek gebaseerde technieken voor het verminderen van ontevredenheid over het lichaam

Ontevredenheid over het lichaam, in het algemeen het niet kunnen accepteren/mooi vinden het je eruit ziet – is 1 van de grootste oorzaken van een eetprobleem/eetbuien/eetstoornis
Dus welke strategieën werken om aan de slag te gaan met het leren accepteren van je lichaam? – Schrijf je verhaal op: het bewust worden van het ontevreden zijn over het lichaam en daarnaast erachter komen waar het daadwerkelijk vandaan komt. Ik moedig jou aan om zo levendig, kwetsbaar en duidelijk mogelijk op te schrijven WAT je daadwerkelijk voelt zodra je je lichaam ziet, HOE heeft dit invloed op je leven? WANNEER ben jij deze gedachten gaan geloven? WAAR komt dit vandaan? WAT is er gebeurd?
– Train je focus: ik neem aan dat je veel met je lichaam bezig bent. En dit zorgt ervoor dat het alleen maar belangrijker wordt. Het is belangrijk om eens een stap terug te nemen, in het moment te zijn, focus je op het NU, en maak met jezelf de afspraak om in het nu te zijn. Gewoon te zijn. Je hoeft jezelf niet af te wijzen. Het is oké. Focus op de geur in de ruimte, de geluiden, het gevoel wat de ruimte je geeft. – Affirmaties. We kunnen soms zoveel erge en lelijke dingen over ons lichaam zeggen. Het zetten van affirmaties zorg ervoor dat we worden herinnerd aan alle mooie en sterke aspecten van ons lichaam. Dit zorgt ervoor dat je uiteindelijk in een veel meer positieve flow zit als het gaat om lichaamsbeeld en het accepteren hiervan. Belangrijk is, is dat je klein begint. Een affirmatie welke je kunt geloven. Kleine stapjes.

Zijn er strategieën die bij jou hebben geholpen? En ga jij aan de slag met bovenstaande? ✨

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.