Weten omzetten in actie (GRATIS WERKBLAD!)

Het is moeilijk – weten omzetten in actie. Mijn tip: alles wat je weet opschrijven en daarachter een actie opschrijven. Een klein stapje richting wat je graag wil bereiken, het overwinnen van je eetstoornis of het doorbreken van een patroon.
Begin eens met een stappenplan uitschrijven uit alles wat je tot nu toe weet. Daarna kun je elke dag besluiten om een uitdaging hierin uitgaan. Zorg ervoor dat de uitdagingen te doen zijn. Dat je weet dat het spannend is, maar niet zo spannend dat het onmogelijk voelt – of dat het niet gaat lukken.
Zorg voor verwachtingen welke jij waar kunt maken. Kleine stapjes. En het allerbelangrijkste: mocht het niet lukken, die uitdaging. Mocht je vastlopen of 1 of meerdere dagen overslaan, dat is oké. Accepteer dit. Omarm dit. Herstel gaat nooit in 1 rechte lijn, en je kunt niet altijd knallen.

De eetstoornis of een ander copingmechanisme is een afleiding van alle andere dingen in je leven.
Eigenlijk leidt de eetstoornis jou af om te leven. Alles te doen in dit leven wat JIJ wil.
De eetstoornis wil(de) je ergens bij helpen. Dus als jij weet waar de eetstoornis jou bij wilde helpen kun jij dit stukje op een andere manier aangaan. Liefdevoller, bijvoorbeeld.

Elke stap die jij uit jezelf neemt, niet uit de eetstoornis, neem je uit liefde. Uit de keuze dat jij in dit leven wil staan. Je leert vertrouwen dat dit leven ook voor jou is. Wetende dat, waar die eetstoornis jou bij wil(de) helpen, jij datgene zelf aan kunt. Want jij bent sterk. Die stemmen vertellen geen waarheid. JIJ creëert jouw eigen waarheid.
Check hier het gratis werkblad wat is te downloaden waarop jij stapsgewijs deze bovenstaande tips kunt uitschrijven. ✨

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.